Wild at Heart by Sanna

Alla inlägg under januari 2013

Av wildatheartbysanna - 28 januari 2013 22:00

Resan började på fredagen då jag och Lo skulle åka till Lund. Men det var lättare sagt än gjort..


Först stannade tåget i Nässjö och vi blev beordrade att lämna tåget. Fick då ta packningen och stackars Lo, som undrar vad som händer, av tåget. Då skulle vi alla få åka buss till nästa station ca.12mil För att antingen ta en ny buss eller tåg. Så man skyndar sig dit med alla från tåget. Men inga bussar finns och ingen vet något... Det är dessutom -17 så jag vill inte stå ute och vänta. Hör då att vi ska gå tillbaka till tåget som vi gick av. Men när vi kommer dit så har dom flyttat bak loket och den ska tydligen åka tillbaka till Sthlm...suck.. Ser då på vägen tillbaka till bussarna att ett x2000 som ska till Malmö kommer om 5 min till stationen. Skyndar fram för att få en plats och lyckas tillslut. Äntligen på tåget och pustar ut i värmen, då tåget stannar... Så kör vi i snigel fart och stannar lite nu å då... Inte nog med det så köpte jag en grekisk sallad.. Mums tänkte jag MEN det var getost i stället för ko i salladen. Usch, jag som mår illa av bara lukten. Det är typiskt...Så jag åt bara lite sallad. Tur jag tog med mig banan och choklad ;)
 
Jag bode hos Ullis och Sofia i Flyinge som ligger strax utanför Lund. Det är alltid lika trevligt och mysigt ;) Det tog ca 1timme att köra till utställningen i Danmark därifrån.
 
På Danmarks kattutställningar så är bengalerna sist i ordningen för att komma upp till domaren. Då jag är van att bengalerna nästan alltid är först upp i Sverige och Norge så det blir en lång väntan... Så man fördriver tiden med att äta eller gå och shoppar... Jag föredrar att bengalerna får komma upp tidigt så att man har den biten avklard och kan slappna av på ett annat sätt...
 
Men Lo var jätte duktig på och blev Internationell Champion på lördagen och tog sitt första certifikat i klass 5, CAGCIB, på söndagen. Hon blev även Bäst I Variant på lördagen och var även Nominerad till panelen båda dagarna. :) 
 
 
   
 
Som tur var så gick tågen i tid när jag skulle hem på måndagen.
Av wildatheartbysanna - 25 januari 2013 09:07

Nu är jag och Lo på väg till Lund. För att i morgon så åker vi mot Danmark för att gå på kattutställning. Då Lo behöver ta utlandscert för att kunna fortsätta ställas i Sverige. Det är första gången som jag är på kattutställning i Danmark. Så det ska bli spännande och se hur dom anordnar utställningen där. Jämfört med Sverige och Norge. Så ni får hålla en tumme för oss ;)

Av wildatheartbysanna - 24 januari 2013 23:06

Jag har haft problem med att kunna göra inlägg med mobilen. Då jag fortfarande inte har köpt någon ny dator... Men hoppas att det nu äntligen ska fungera.

Då får jag uppdatera vad som hände förra helgen. Då vi var på bio och såg Hobbit. Tyckte den var så bra att jag hade kunnat tittat i 3h till ;)
På söndagen så hade jag en heldag med min lillasyster Ida. Då vi bl.a var och tittade på kattutställning i Sthlm. Senare på kvällen så fick hon sin kattunge <3 Han ska heta Nilsson (kallas Nisse) och är av rasen brittiskt korthår. Så sööt! Jag hoppas att vi båda kommer åka på många kattutställningar tillsammans :)

Här är en jätte härlig bild från i veckan på James som myser i mitt knä <3

Av wildatheartbysanna - 15 januari 2013 22:55

Jag trodde inte det skulle komma så mycket mera snö. Men jag hade fel :) Mysigt då det blir ljusare ute igen. Fast jag längtar ändå till våren...

I helgen var vi på bio och såg Skyfall. Tycker att handlingen var lite tunn men i övrigt en sevärd film.

Av wildatheartbysanna - 11 januari 2013 23:36

Då har man klarat av den första jobb veckan efter jul och nyår. Det har gått väldigt fort då det finns mycket att göra. Men jag trivs med mitt jobb så det är bara roligt ;) Det svåra är att ställa om sig med tiden. Inte så roligt att behöva gå upp kl. 04.20 istället för kl.10 Men jag slutar ju då tidigare i stället så då är det lättare att gå upp ur sängen.

Det är skönt att man ändå har hittat tillbaka till sina rutiner igen :) Konstigt att man tappar dom så lätt fast man inte är ledig så länge...

Nu är det bara att kämpa vidare och se fram emot våren. Då jag saknar ljuset när snön nästan är borta. Som annars har gjort det mörka lite ljusare.

Av wildatheartbysanna - 7 januari 2013 07:42

Har i helgen varit i Rasbo på kattutställning med James. Det var en bra utställning men tråkigt att ca 50st katter inte kom på söndagen. Fast det positiva med det att ljudnivån blev mycket lägre. Men det gick jätte bra för James och han fick sina cert CAGPIB båda dagarna <3 Han var även uppe för nomineringen till panelen.

Av wildatheartbysanna - 4 januari 2013 01:46

Har haft en otroligt mysig och trevlig födelsedag med familjen. Började med frukost på sängen <3 och avslutades med smörgåstårta. Fick så mycket fina presenter och tack för alla gratulationer!

Av wildatheartbysanna - 1 januari 2013 12:44

Nu var det ett tag sedan jag skrev om hur det går med bygget av garaget. Vi är nu lediga under hela julen och nyåret så då passar vi på att fortsätta bygga. Det har dragits el, osb och gipsskivorna är på plats. Vi fick även hem carportarna vid jul och innan dom kan monteras så måste det spacklas och målas. På både väggar och tak. Så vi vet vad vi har att göra i början på det nya året ;)

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag heter Sanna och bloggar om allt från husbygge till kattutställningar.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Frågerutan

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards