Wild at Heart by Sanna

Alla inlägg under september 2012

Av wildatheartbysanna - 26 september 2012 20:15

Nu i helgen så är det dax för kattutställning i Borlänge. Ska bli roligt att återse alla som kommer dit. Det var ju sååå länge sedan sist...


Men som inför varje kattutställning så tycker jag att det är roligt att fixa mina egna klor och prova något nytt.

Så detta blev resultatet.   


Av wildatheartbysanna - 25 september 2012 12:15

Bygget av garaget fortsätter trots regn och blåst som gör det svårare.. Men nu är takstolarna på plats och grabbarna har nu börjat att spika råspont. Så nu hoppas vi att det inte ska regna så mycket mer tills att taket är på plats... Här är lite bilder på hur arbetet fortskrider   


         



    

Av wildatheartbysanna - 20 september 2012 12:15

Jag var på en mycket trevlig kattutställning i Göteborg i helgen. Det var tack vare Jeanette som jag kom dit. Då hon var så snäll att jag och Lo fick plats i hennes bil till Göteborg i sällskap med hennes fyra mycket stiliga sibirer.

Här är bla en bild på S*Klockarbackens Ginny som blev NOMINERAD och BIV-total!


 

 

 

   


Men Lo vann sitt femte Best In Show och fick därmed den fina titteln Junior Winner!!    Den titteln kan man bara få som kattunge/junior upp till 10månader. Jag bara älskar denna tjej!   


    



Av wildatheartbysanna - 19 september 2012 10:30

Tillbaka efter en tids uppehåll då jag har varit på kattutställningar i Norge och Göteborg. Tänkte då göra en liten samanfattning om hur det har gått och börjar med resan till Norge.


 
Norge i Stavanger så var det den stora kattutställningen Scandinavian Winner Show 2012. Resandet började redan förra torsdagen då jag åkte till Lund med Lo och James.







Där fick vi bo hos underbara Ullis och på fredag morgon blev vi hämtade av Sofia och Johan. Första stoppet blev i Strömstad där vi tog båten över till Norge.


Det blev en väldigt jobbig båtfärd som tog mer än två timmar och sjögången var inte att leka med    På båten så såg jag en fin klösstolpe som skulle passa utmärkt till katterna som jag gärna hade tagit med hem. Om jag bara hittat en fogsvans...    

  

Det var många som var bleka om nosen när vi äntligen kom i land och sedan efter flera timmars åkande på serpentinvägar så kom vi till hotellet i Stavanger. Här myser James och Lo på hotellet   


 


På lördagen så var det invigning av utställningen och sedan började dom spännande bedömningarna    


 

 Men det var jätte kallt i utställningshallen som var en ishall. Därför att norrmännen hade låtit isen varit kvar och bara lagt plastmattor över som burarna stog på...Brrrr... Fötterna blev till is då jag bara hade med mig ett par tunna tygskor... Men Lo och James behöll värmen! Lo blev Bäst I Variant av bengalerna och båda skulle upp till Nomineringen på söndagen.  


Men jag var så nörvös på söndagen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen Hjärtat satt i halsgropen hela dagen och när underbara Lo tog sig vidare till Panelen så kan jag säga att det inte blev bättre, hehehe. Men James hade för tufft motstånd denna gång. Han fick nöja sig med jätte fina omdömmen och cert   


 

Senare på eftermiddagen började den stora finalen. Så spännande det skulle bli att få se vilka katter som skulle få åka hem med titteln Scandinavian Winner 2012... Jag får fortfarande rysningar när jag tänker på Lo då hon äntrade scenen... Lyckan och den obeskrivliga glädjen vi alla kännde när Lo fick alla röster och blev

SCANDINAVIAN WINNER 2012!!   


 


Det tog ett bra tag att förstå vad som hade hänt och man är så stolt! Bra jobbat Ullis och Sofia på S*KungsgardenCats som har bakat denna underbara skönhet   Så resan hem kändes som att det gick fort antagligen för att man var i ett lycko rus.   


 



Av wildatheartbysanna - 5 september 2012 22:15

I söndags så var jag på kattutställning med Ozzy, James och Lo. Denna gång var det i Eskilstuna och det var en dag med mycket känslor... Men allt gick bra tillslut   Det var roligt att träffa alla trevliga människor och fina katter. Till er som är intresserade av kattutställningar och vill veta hur det går till så finns det att läsa på kattförbundet SVERAKs hemsida.


 

Här är S*KungsgardenCats Jangala Jim´N Tonic aka James på domarbordet och han fick sitt första cert

i klass 10.   


  Underbara S*KungsgardenCats Keep Lovin´Lo aka Lo blev Bäst I Variant, Nominerad och Best In Show!



Nu ser jag fram emot att åka på SW (Scandinavian Winner) i Stavanger, Norge. Det ska bli så spännande och roligt! I morgon bär det av mot Lund och på fredag mot Stavanger. Så det är bara att packa det sista och ladda som gäller för en trevlig helg.   

Av wildatheartbysanna - 5 september 2012 18:38

Garagebygget  går frammåt så länge det inte regnar så mycket villket det tyvärr gör nästan hela tiden... Men nu är väggarna på plats med isolering och utegips. 

Vi har även börjat att målat panelen som blir Falu rödfärg som huset.

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag heter Sanna och bloggar om allt från husbygge till kattutställningar.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Frågerutan

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards